"Hook, Hook. Here's The Hook"


Uh, hooket. Det er den vigtigste sætning i hele dit opslag. Det er her, du skal fange din læsers opmærksomhed. Og guide dem ned i dit værdifulde indhold. Det kan tage rigtig lang tid at skrive et godt hook. Faktisk er det noget af det, jeg bruger mest tid på, når jeg skriver et opslag. Men det kan være svært at vide, hvad du skal bruge den tid på, hvis du ikke har erfaring med at skrive et hook.

Derfor har jeg to skabeloner til dig her. 

Du kan enten bruge dem som de er eller som inspiration. Jeg kunne sagtens fortælle dig en masse teori om, hvad der gør et hook godt. Men det er bedre, du bare skriver det nogle gange. Tester det lidt af selv. Måske virker det fint for dig, og så behøver du faktisk ikke mere. Og hvis du så brænder for at dykke mere ned i det, så ved du, hvor du kan finde mig.

Brug én af de her 2 skabeloner:

"For [X tid] siden anede jeg intet om [EMNE].

I dag bruger jeg [EMNET aktivt på den her konkrete måde].

Her er de [Y] vigtigste ting, jeg har lært:"

"Drømmer du om [en effekt viden og erfaring med EMNE kan give dig]?

Her er mine [X] bedste råd:

Eksempler (med udgangspunkt i min liste):

"For 1 år siden anede jeg intet om networking på LinkedIn.

I dag guider jeg selvstændige og ledige i netop det!

Her er de 7 vigtigste ting, jeg har lært:

"Drømmer du om at blive bedre til at netværke på LinkedIn?

Her er mine 7 bedste råd:"

Fill in the blanks:


Brug 5 til 10 minutter på at udfylde skabelonerne. Ikke mere, ikke mindre. Se, hvor kort og konkret, du kan skrive det. Vær sød ved dig selv i processen. Det er svært. Det må godt være svært. Det er vildt sejt, du rent faktisk er i gang!

Når de 10 minutter er gået, har du dit hook. Det var så langt du nåede denne gang. Den er god nok. Giv slip på den og gå videre til det næste trin.



PEP TALK: 

Husk, you're in it for the long game. Det her opslag behøver ikke være perfekt. Du kommer aldrig til at skrive et perfekt opslag. Men du er i gang. Og for hvert opslag, du skriver vil du blive en lille smule bedre. Og den effekt du tror et perfekt opslag vil have for dig, den vil du rent faktisk få ved at skrive kontinuerligt. Og give dig selv lov til langsomt at blive bedre. Øve dig offentligt. Du er i gang med eventyret. Og eventyret er målet. Så du er der allerede.