For at jeg bedst kan hjælpe dig, er det vigtigt, jeg ved, hvad du gerne vil opnå med at skrive opslag på LinkedIn. Altså, sådan helt inderst inde (Jep, det er ikke bare skrivetips det her. Vi skal helt ind i sindet).
Om du er Light Side eller Dark Side. Jedi eller Sith. Team Frodo eller Team Sauron. Jesse Pinkman eller Walter White.
Light Side: Du vil dele ud af din erfaringer, holdninger og personlighed på LinkedIn for at skabe værdi for din målgruppe. Du har et grundlæggende budskab, du gerne vil have ud. Men du mangler redskaber til, hvordan du gør det. Og det må selvfølgelig gerne give dig flere kunder, et større netværk eller hjælpe dig lande drømmejobbet. Men det er ikke det primære formål.
Dark Side: Du vil bruge psykologiske skrivehacks, der skaber en følelse af frygt, tidspres og knaphed for at få din målgruppe til at handle hurtigt. Og handle hos dig. Du ved at værdiskabelse kan hjælpe dig med at opnå dine mål. Men du tror ikke rigtig selv på det. Det er bare et redskab til at tjene penge. Og det er okay for din sag er god, og målet helliger midlet.
What say you?