Nu begynder det egentlige skriveeventyr!


Det trin, du er kommet til nu, er her, hvor mange starter. De sætter sig ned for at skrive et opslag. Nej, de sætter sig ned for at skrive et 'godt' opslag. Og ved du hvad, der så sker? Ingenting. Absolut ingenting.

Så fortæller de sig selv, de ikke kan finde ud af at skrive. Eller at de ikke er særlig gode til det. Men det egentlig problem er, at de startede i midten af processen. De har ikke tænkt over alt det, der skal komme inden.

Indtil videre har du:

- Valgt et konkret emne, du vil skrive om.
- Lavet en brainstorm ud fra det emne.
- Valgt en konkret skabelon, du vil bruge.
- Skrevet en dårlig liste ud fra din skabelon.

Og du har faktisk ikke "skrevet" på dit opslag endnu. Men som en anden Mr. Miyagi har jeg bedt dig om at polere min bil og male mit hegn, så du nu er klar til at karatesparke ham den irriterende fra Cobra Kai Dojoen, der har smadret din cykel. Og det kommer til at lægge på rygraden på et tidspunkt. Men først: Wax on. Wax off.


Bonusinfo!

Som du kan se på billedet ovenfor, har jeg streget de mest dårlige råd ud. Og et par gange var jeg lidt for ivrig, og stregede faktisk de råd ud, jeg havde tænkt mig at bruge. Det er igen kun en visuel effekt.

Du skal endelig ikke slette dine dårlige råd. Måske gemmer der sig noget, du kan bruge i en anden kontekst. Du kan måske endda skrive et opslag med den samme pointe, men bruge nogle andre råd. Og måske en anden skabelon.

Du må nemlig meget gerne gentage dig selv på LinkedIn. Sig 1 ting på 1.000 måder i stedet for 1.000 ting på en måde. For folk skal se dig sige "det samme" nogle gange, før de forstår det.